Eerste belevenissen vanuit Thailand - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Peter Schultz - WaarBenJij.nu Eerste belevenissen vanuit Thailand - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Peter Schultz - WaarBenJij.nu

Eerste belevenissen vanuit Thailand

Door: Peter Schultz

Blijf op de hoogte en volg Peter

20 Maart 2016 | Thailand, Sukhothai

Mijn eerste reisverslag vanuit het mooie Thailand, Sukothai om precies te zijn. Mijn eerste week bestaat naast het genieten van al het prachtigs, voornamelijk aan het wennen aan het klimaat en aan de gebruiken. Het is hier zo’n 35 graden dag en nacht, dus erg wennen aan dergelijke tempraturen.

De aantal verschillende ingrediënten die men gebruikt voor het eten zijn op een 10 vingers te tellen. En men maakt geen onderscheid tussen ontbijt, lunch en diner, ze eten altijd warm. Het eten vind veelal plaats bij de vele straattentjes die er in Thailand zijn.

De eerste 3 dagen in Bangkok de gebruikelijke toeristische dingen bezocht, het grote paleis en veel tempels en tocht gemaakt over de rivier. Wat een goud is er gebruikt in de verschillende tempels en standbeelden. Wat een drukke stad, overal taxi’s, tuktuks en overige verkeer, maar geen enkel ongeluk zien gebeuren.

In de parken gekeken naar verschillende sport evenementen en vliegers. Iedere avond gaan tientallen vliegers de lucht in op het veld voor het grote paleis. Dit is echt een plaats waar mensen samen komen net voor zonsondergang. Alle straten en marktjes helemaal vol met mensen en straatverkopers.

Daarna afgereisd naar Ayutthaya per trein, een iets hoger boemel gehalte dan we in Nederland gewend zijn. De trein kwam hier ruim 20 minuten te laat, dus daarin geen verschil met Nederland. Hier de prachtige historische ruïnes bekeken en bij toeval beland op een internationaal Thaiboxing evenement. Via een tussenstop in Lopburi, de stad van de apen, in Sukothai terecht gekomen waar ik gisteren(19 maart) het oude gedeelte fietsend verkend hebt.

Zoveel indrukken al opgedaan van dit prachtige, warme land. Morgen(maandag 21 maart) zal ik verder noordwaarts trekken om een wandeltocht van 3 dagen naar een bergdorpje te maken bij Chiang mai maken. Bedankt voor het lezen en tot de volgende blog.

• 20 Maart 2016 - 15:50

Emma:

Peter!! Wat leuk deze update. Hahha goed verhaal, ik kijk al weer uit naar de volgende! Xx emma