Update vanuit de bergen van Thailand - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Peter Schultz - WaarBenJij.nu Update vanuit de bergen van Thailand - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Peter Schultz - WaarBenJij.nu

Update vanuit de bergen van Thailand

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

29 Maart 2016 | Thailand, Sukhothai

Deze blog schrijf ik vanuit de bus van Chiang Mai naar Tak. Langzaam terug naarr het zuiden. In de vorige blog schreef over de toekomstige jungle tour van uit Chiang Mai. De tour die ik geboekt had was 3 dagen en 2 nachten vanuit de stad Chiang mai. Met een groep van 6 fransen, 2 engelse en ik gingen we onder leiding van ‘Jungle Jo’ de bergen rond Chiang mai in.
De tourguide was hilarisch, sprak gebrekkig engels, maar wist alles op een grappige manier helemaal duidelijk te maken. Tijdens de tocht langs de rivier, gezwommen onder een waterval, geslapen in een bergdorpje, Kampvuur met gitaar. Het was volle maan, dus de bergdorpjes zongen allemaal offerings liederen voor de maan, erg leuk om mee gemaakt te hebben. Helaas had ik er op voorhand niet over na gedacht dat ik wat meer conditie heb dan de gemiddelde persoon van mijn leeftijd. Na de eerste dag gaven de andere acht deelnemers aan, dat ze de eerste dag wel zwaar genoeg vonden en dat ze de tweede dag wilde skippen en meteen door naar Dag 3. Ik kon niet alleen achterblijven in Jungle, dus moest ik mij maar schikken :(.
Op de tweede en tevens laatste dag hebben we naast wandelen ook gebambooraft en op een olifant gereden. Ondanks dat de olifanten er niet heel gelukkig uitzagen, een erg leuke ervaring. Er was geen plek meer op het zitje, dus mocht ik op de nek van de olifant, recht achter de oren zitten.

Met sommige van de groep nog een 2 dagen verder opgetrokken en een zipline activiteit gedaan door de jungle. Daarna koers gezet richting het ‘hippie’ stadje Pai, hoog in de bergen in het noorden. De meeste mensen liepen hier rond in te wijden broeken en dreadlocks en bestede hun dag met schilderen en muziek maken.
Hier een ongelofelijk mooi toer gemaakt door de nabijgelegen grotten en natuurlijke heetwaterbronnen. Om de dag af te sluiten met het bezichtigen van de zonsondergang vanaf een klif. Erg mooi allemaal.

De gemiddelde backpacker die ik tegenkom zit onder de tattoos, rookt en drinkt heel veel. Niet erg prettig om langdurig mee op te trekken. Dus ik wissel het lekker af, soms iets alleen, soms met anderen.
De komende week hoop ik een tour te gaan maken door de nationaal parken rondom Tak.

  • 29 Maart 2016 - 21:55

    Vera:

    Wat leuk om weer wat van je te lezen, Peet! Olifant rijden ziet er erg gaaf uit :-). Wel jammer dat de rest van de groep niet in top-conditie was en je een dagje jungle hebt moet missen... Duidelijk de enige echte scout in de groep, haha!

    Geniet ervan daar (met en zonder tattoo-vrienden in de buurt!)

    Liefs, Veer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Actief sinds 04 Jan. 2016
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 6261

Voorgaande reizen:

12 Maart 2016 - 31 Juli 2016

reis van 4 a 5 maanden door zuid-oost Azie.

Landen bezocht: