Groeten uit Vietnam - Reisverslag uit Sa Pá, Vietnam van Peter Schultz - WaarBenJij.nu Groeten uit Vietnam - Reisverslag uit Sa Pá, Vietnam van Peter Schultz - WaarBenJij.nu

Groeten uit Vietnam

Door: Peter Schultz

Blijf op de hoogte en volg Peter

18 April 2016 | Vietnam, Sa Pá

Mijn eerste week in Vietnam. Voor mijn gevoel ben ik al minimaal 2 weken hier, al zoveel meegemaakt en gedaan. Laat ik het chronologisch langsgaan. Vorige week zondagavond aangekomen in Hanoi, na een uur wachten met vele andere op ons visum, eindelijk toegelaten tot Vietnam. Taxi gedeeld met twee Amerikanen.

Al tijdens de taxirit kwam ik erachter dat de Vietnamese bevolking de knop van hun toeter goed kunnen vinden. Overal en ongeacht dag en nacht hoor je een constante stroom van toetergeluiden om je heen.

Aangekomen in het hotel, werd me meteen de vraag gesteld wat ik de komende dagen van plan was. Het hotel kon mij namelijk helpen met het regelen van allerlei activiteiten. Ieder hotel heeft een boekingskantoor en daarnaast van iedere 10 winkels in Hanoi zijn er 6 boekingskantoren.
Het blijkt erg van belang om hier prijzen te vergelijken, voor dezelfde 3 daagse trip naar Halong bay verschilden de prijzen van 65 usd tot 120 usd. Hier kwamen sommige mensen helaas te laat achter, waardoor op de boot rond Halong bay een sfeer heerste van allerlei mensen die zich opgelicht voelde.

Deze toer was desondanks voor mij erg geslaagd. Veel mooie uitzichten vanaf de boot en lekker gezwommen. We mochten zelfs van het bovendek (2e verdieping) in het water springen. De tweede dag de bergen beklommen van het Cat Ba national park en monkey island, wat erg mooie uitzichten gaf. De apen op monkey island waren wel erg aggresief, vielen mensen aan om hun koekjes en drankjes te stelen.

Vanuit Halong bay met de nachtbus direct doorgegaan naar het bergdorpje Sapa. Hier om 6u ’s ochtends vanuit de nachtbus direct aangesproken door twee zussen in traditionele kleding die toeristen zochten om bij hun thuis in de bergen te komen slapen en hiken tegen een bepaalde vergoeding. Hier op ingegaan en samen met een Zweeds stelletje, die ik had leren kennen, mee de bergen ingegaan. Via stijle bergpaden, over toppen en door dalen naar hun dorpje toegelopen.
Wat een ervaring, in hun dorpje aangekomen kregen we een heerlijke uitgebreide lunch en konden we even bijkomen van de tocht. Het gezin was bezig om een nieuw huis te bouwen, dus geholpen met het verplaatsen van grond en tegels naar hun huis. Gezwommen in verschillende riviertjes en gedineerd met de hele familie. Tijdens de hikes genoten van de mooie uitzichten over rijstvelden en over de dorpjes die je tegenkomt in de bergen. Ik kan gewoon niet goed onder woorden brengen wat een ervaring dit is geweest.

  • 18 April 2016 - 14:28

    Alex:

    Heel vet zeg! Vooral ook hiken, eten en slapen met locals in een bergdorpje lijkt me fantastisch!

  • 18 April 2016 - 19:01

    Johan:

    Leuk verhaal Peter,

    Ik vind springen van de boot heel leuk. Het eten met het gezin van de gids.

    Blijf genieten

    Johan

  • 18 April 2016 - 23:15

    Vera:

    Wat een leuk verhaal weer! Ik vind het heerlijk om te lezen! Blijf genieten (en schrijven). Vera

  • 19 April 2016 - 22:58

    Vera:

    Hi Peet!

    Wat een belevenissen al in zo'n korte tijd in Vietnam! Vooral het verblijf bij de locals klinkt als een unieke ervaring; heel gaaf :-). Ben benieuwd hoe het in het zuiden van Vietnam gaat zijn.

    Liefs, Veer

    P.S. Ik geniet ook van je selfie hoor, haha!

  • 20 April 2016 - 10:52

    Lynne En Willy:

    Wauw!! Iedere keer is het verhaal nog leuker. Wat gaaf Peet!!! Je verblijf bij de locals in het bergdorpje, fantastisch! Wij genieten van alle verhalen en fotos (vooral de selfies (!)) - blijf jij daar maar genieten. Wat een ervaring!. Zorg goed voor jezelf!! Liefs,
    Lynne en Willy

  • 20 April 2016 - 19:05

    Caroline En Marcel:

    Wat maak je een hoop mee zeg! Ervaringen die je je leven nooit meer zal vergeten.
    Blijf volop genieten van jouw mooie avontuur; fijn dat je ons, als achterblijvers in Nederland, op deze manier op de hoogte houdt. Doe voorzichtig!
    NGÁY CHÁO Marcel en Caroline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Actief sinds 04 Jan. 2016
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 6237

Voorgaande reizen:

12 Maart 2016 - 31 Juli 2016

reis van 4 a 5 maanden door zuid-oost Azie.

Landen bezocht: