De tijd vliegt! - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Peter Schultz - WaarBenJij.nu De tijd vliegt! - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Peter Schultz - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt!

Door: Peter Schultz

Blijf op de hoogte en volg Peter

27 April 2016 | Vietnam, Hoi An

Deze blog schrijf ik voor de verandering eens vanuit een hangmat in Hoi An, waar ik zojuist ben aangekomen.
Normaliter verplaats ik mezelf per nachtbus tussen de verschillende Vietnamese steden. Dat heb ik vandaag anders aangepakt, ben achterop de motor bij Easydriver van Hue naar Hoi An gegaan (tranvanthinhtours.com).

Een prachtige ervaring! We zijn door de bergen, langs de prachtige stranden van Da Nang en met een stop bij een waterval met helder blauw water in een dag naar Hoi an gereden.
Sinds de laatste blog alweer 3 nieuwe plekken bezocht: Tam Coc, Phong nha en Hue. Helaas ook een middag niet lekker geweest en nog steeds een beetje herstellende hiervan. Maar bovenal weer heel veel mooie dingen gezien hier in Vietnam.
In Tam Coc sliep ik in een boerderij tussen de rijstvelden, heb ik een 2,5 durende tocht in een roeibootje gemaakt door prachtige natuur, door grotten en natuurlijk veel tempels gezien onderweg.

Als je echt voor de mooie, grote grotten wil dan ben je in Phong nha aan het juiste adres. Hier heb ik een grot ‘Dark cave’ bezocht, gevuld met modder waar je je doorheen moest ploeteren, toch nog beetje mudmasters gevoel. Via een kabelbaan kom je de grot binnen en ga je in het pikkedonker door de modder. Ook de ‘paradise cave’ bezocht, erg indrukwekkend zo’n grote grot.

Vervolgens naar Hue gegaan, hier de oude citadel bezocht en een tour door de omgeving gemaakt. Nu ik meer naar het zuiden ben afgereisd, worden ook de sporen van de Vietnam oorlog meer duidelijk. In Hue is een begraafplaats ter grote van een groot dorp van gestorvene tijdens de oorlog. Ook de motorrijder van vandaag was zijn vader verloren gedurende 1 van de bombardementen. Naast de graven zijn er ook veel bunkers in het landschap te zien. Benieuwd hoeveel sporen ik de komende tijd ervan tegen kom.

Tot de volgende keer maar weer!

  • 27 April 2016 - 10:13

    Gerie:

    Wat weer een belevenissen, op deze manier ben je wel heel dicht bij de plaatselijke bevolking. Genieten peter

  • 27 April 2016 - 18:42

    INEKE VERLINDEN:

    PETER heb je blog van Natasja gekregen kan ik een beetje meegenieten met je,wat een prachtige foto's
    Ik zie dat je geniet ,wel voorzichtig zijn met wat je eet en drinkt. Nog even en Natas komt dan moet je helemaal fit zijn om m'n kleindochter te beschermen,ze kan niet wachten tot het zover is dat kan je begrijpen.Heel veel plezier en groeten (oma Ineke)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Actief sinds 04 Jan. 2016
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 6259

Voorgaande reizen:

12 Maart 2016 - 31 Juli 2016

reis van 4 a 5 maanden door zuid-oost Azie.

Landen bezocht: