De reis gaat beginnen! - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Peter Schultz - WaarBenJij.nu De reis gaat beginnen! - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Peter Schultz - WaarBenJij.nu

De reis gaat beginnen!

Door: Peter Schultz

Blijf op de hoogte en volg Peter

08 Maart 2016 | Nederland, Hoofddorp

Na maanden van voorbereidingen komt mijn vertrekdatum nu heel dichtbij, zaterdag aanstaande(12 maart) zal ik koers zetten richting Bangkok om hier mijn reis te starten.

Al jarenlang had ik het idee om een lange reis/vakantie te gaan maken na het afronden van mijn studie. Het eerste idee bestond uit een winter seizoen snowboard les geven. Aangezien ik ook ieder jaar gewoon 1 a 2 weken kan gaan wintersporten tijdens mijn werkzame leven, is dit plan afgevallen.

Na het zien van ‘Bondi Beach’ op Net5 en de verhalen over de surfcultuur die heerst in Australië, leek mij dit de perfecte reisbestemming voor mij. In combinatie met Nieuw-Zeeland zou dit een mooie reis kunnen worden. Zei het niet dat het nu herfst en straks winter wordt in Nieuw-Zeeland en ik graag wil gaan watersporten, niet de ideale combinatie.

Verder onderzoek naar mogelijke bestemmingen leiden mij richting Zuidoost Azië, de richting die veel backpackers ook opzoeken voor hun reis. De vele natuur- en historische parken creëren een mooie mix voor een lange reis. De vele eilanden worden beschreven als de ideale plekken om te (leren) duiken en andere vormen van watersporten te beoefenen.

Na mijn start in Bangkok wil ik ongeveer een maand door Thailand reizen, nadruk op gebied ten noorden van Bangkok. Vanaf 10 April ben ik welkom in Vietnam, waar ik van Hanoi naar Ho chi minh zal reizen. Om vervolgens begin mei richting Maleisië te vertrekken om hier samen met Natasja een rondreis te gaan maken over zowel het vasteland als Maleisisch Borneo. Hierna heb ik het plan om een duikcursus te volgen op de Perhentian islands. Om Vervolgens naar Bali te vertrekken om de daar heersende surfcultuur te ervaren, ook de nabij gelegen Gili eilanden hoop ik te gaan bezoeken.

Hoe mijn reis exact gaat lopen, dat zal ik gaan beleven. Ik zal mijn best doen om af en toe iets op deze blog te posten over mijn belevenissen met foto’s of met tekst.

Ik hoop uiterlijk begin augustus weer terugkeren naar het mooie Nederland om 1 september weer vol ervaringen en energie bij ORTEC aan de slag te gaan.

De wind zal mij leiden, want onthoud: “Houd de wind goed in het vizier, dan doorloop je je leven met veel plezier”

  • 08 Maart 2016 - 12:34

    Kelly:

    Leuk Peet!!
    Ben erg benieuwd naar je verhalen, foto's en ervaringen!
    Maar ik weet zeker dat het helemaal goed gaat komen, want met jou is er altijd wat te beleven!! :D

    Liefs Kelly

  • 09 Maart 2016 - 13:27

    Theo Kooij:

    Peter ,veel plezier tijdens je reis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Actief sinds 04 Jan. 2016
Verslag gelezen: 405
Totaal aantal bezoekers 6278

Voorgaande reizen:

12 Maart 2016 - 31 Juli 2016

reis van 4 a 5 maanden door zuid-oost Azie.

Landen bezocht: