belevenissen op Bali - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Peter Schultz - WaarBenJij.nu belevenissen op Bali - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Peter Schultz - WaarBenJij.nu

belevenissen op Bali

Door: Peter Schultz

Blijf op de hoogte en volg Peter

22 Juli 2016 | Indonesië, Gili Trawangan

Meer dan 2 weken geleden was mijn laatste blog, sorry voor zo’n lange stilte vanaf mijn kant. Ik schrijf deze blog van het tropische eiland Gili Trawagan, voor de oostkust van Lombok. Heb de afgelopen tijd weer zo veel moois gezien en beleeft.
Te beginnen met 2 mooie duiken in Menjangan, een beschermd natuurpark in het noordoosten van Bali. Hier mijn eerste zeeschildpad gezien tijdens een duik, erg vette ervaring. Vervolgens de toeristische plekken van Bali aangedaan, BBQ in Kuta, sunset in single fin bar in Uluwatu en fietstocht tussen de rijstvelden in Ubud.

Vanaf 11 Juli reist Max (vriend van thuis) met mij mee. Al meerdere keren samen een scooter gehuurd en de mooie omgeving van Bali en Lombok verkent. Ook zijn we samen een dagje naar Nusa Lembongan geweest, een klein eiland met blauwe zee en witte stranden en mooie golven. Als iemand van jullie op zoek is naar mooie trouw locatie in het buiteland, zou ik zeker Lembongan aanraden met name Secret beach.

Na genoten te hebben van deze prachtigheid zijn we doorgereisd naar Ubud om vanaf hier Mount batur te beklimmen voor een mooie zonsopkomst, helaas was de bewolking zo sterk, dat we niets anders dan mist gezien hebben. Maar desondanks mooie klim. Vervolgens wezen raften, redelijk stevige stroomversnellingen en zelfs een waterval van 4 meter hoog.

Bali ademt een totaal andere sfeer uit dan Java, dit kun je deels verklaren door het verschillende geloofsovertuigingen. Waar op Java bijna iedereen moslim is, is op Bali juist bijna iedereen Hindo. Mensen gaan op Bali niet naar de kerk of tempel op een bepaalde dag in de week, men heeft een familietempel bij hun huis. De hele dag door zie je mensen offers brengen. Ook worden de lichamen van de overledenen op Bali gecremeerd door ze op een groot kampvuur te leggen, met alle overledenen van het dorp te gelijk. In Bali zie je ook hoe ik de Indonesische bevolking voorstelde, sarong aan en een speciaal opgevouwen doek op
Nu op Lombok en Gili eilanden, waar ze ook islamitisch zijn. S nachts worden we weer gewekt om 5 uur voor de oproep tot gebed.

Nog een kleine week en dan is dit avontuur voorbij. Kan niet wachten om jullie weer te zien en mijn verhalen te delen.

  • 22 Juli 2016 - 16:08

    Gerie:

    Wat weer een mooi verslag kom zeker naar je verhalen luisteren en je foto,s bekijken. Ik ben trots op je hoe je dit allemaal gedaan hebt. Stel dat je daar gaat trouwen dan kom ik hoor, super.
    Gr. Gerie
    Goede reis terug

  • 22 Juli 2016 - 19:22

    INEKE VERLINDEN:

    Ja Peter,nu is het genoeg geweest met mooie dingen zien.Natasja wil je nu zien.
    Fijn dat je een mooie trouwlokatie gevonden hebt ik ga vast kijken voor een outfit
    Tot gauw goede terugreis (oma)Ineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Actief sinds 04 Jan. 2016
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 6266

Voorgaande reizen:

12 Maart 2016 - 31 Juli 2016

reis van 4 a 5 maanden door zuid-oost Azie.

Landen bezocht: