Weer eigen op benen - Reisverslag uit Kuala Besut, Maleisië van Peter Schultz - WaarBenJij.nu Weer eigen op benen - Reisverslag uit Kuala Besut, Maleisië van Peter Schultz - WaarBenJij.nu

Weer eigen op benen

Door: Peter Schultz

Blijf op de hoogte en volg Peter

17 Juni 2016 | Maleisië, Kuala Besut

Na 3 heerlijke weken samen met Natasja, was het helaas tijd om afscheid te nemen. Na dit erg emotionele moment, heb ik alleen weer koers gezet richting het noorden van Maleisië.
Na een tussenstop in Ipoh, een dorp vol met Indiërs en de eerst kolonie plaats van de engelse in Maleisië.

Daarna begonnen met een eilanden tour. Begonnen op Penang, hier 2 verschillende trails gelopen en mijn visum voor Indonesië geregeld. Vanaf daar een boot geboekt richting Langkawi, een waar paradijs: blauwe zee, uitgetrekte stranden, beetje wind (helaas geen surf of zeilboten verhuur). Hier een mooie eiland tour gedaan en wederom een trail. Tijdens deze trail door 2 bloedzuigers te grazen genomen. Natuurlijk ook niet verstandig om door een regenwoud op sandalen te gaan wandelen. Bloedzuigers spuiten een soort middel in je, waar je bloed niet meer stolt. Hierdoor had ik de hele dag last van 2 bebloedde voeten. Met de gedachte dat ik het paradijs ging verlaten, vertrok ik vanuit Langkawi richting de Perhentian islands.

Hier aangekomen bleek dat Langkawi alleen maar een weg richting het paradijs was. Hier heb je nog helder blauw water, 30 graden celsius op 20 meter diepte en 12 meter zicht onderwater. Bij Olala divers mijn PADI open water course gedaan in 4 dagen. Erg gezellig en heel erg leuk. Zoveel rust onderwater en zoveel vissen en koraal. Ik moet nog wel leren efficiënt om te gaan met de zuurstof in de tank, ben steeds als eerste leeg (zelfs met grotere tank). Morgen zal ik Maleisië verlaten en naar Jakarta vliegen.

Maleisië is lastig te vergelijken met Vietnam en Thailand, toch een paar van mijn bevindingen.
- Het engels niveau is hier vele malen hoger(misschien doordat het ooit een Engelse kolonie was)
- Het land is veel verder ontwikkeld en georganiseerd, shoppingsmalls, grote industrie, etc.
- Iedereen bezit een auto, veel minder scooter verkeer.
- Het is lastig om uit een rij mensen de Maleisiër aan te wijzen. De bevolking is een mix van Chinese, Indiërs, Maleisiërs en Bangladesh.

Ps. Voor visum van Indonesië moest ik vliegtickets hebben, dus ik mag jullie bij deze mededelen dat ik 28 juli omtrent 8.30 Nederlandse tijd voet op Nederlandse bodem zal zetten.

  • 19 Juni 2016 - 13:09

    Remco Zwagerrrrrrrr:

    Leuke blog ! Geniet er nog even. Mooie foto's Gr remco

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Actief sinds 04 Jan. 2016
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 6270

Voorgaande reizen:

12 Maart 2016 - 31 Juli 2016

reis van 4 a 5 maanden door zuid-oost Azie.

Landen bezocht: