Nog meer avontuur - Reisverslag uit Sepilok, Maleisië van Peter Schultz - WaarBenJij.nu Nog meer avontuur - Reisverslag uit Sepilok, Maleisië van Peter Schultz - WaarBenJij.nu

Nog meer avontuur

Door: Peter Schultz

Blijf op de hoogte en volg Peter

30 Mei 2016 | Maleisië, Sepilok

Afgelopen ander halve week weer van alles beleeft. Meerdere hikes gedaan zowel in Cameron Highlands als in Kinabalu national park. Een tour langs de boerderijen(thee,fruit,vlinder en bloemen) in de Cameron Highlands.

Maar 2 unieke ervaringen wil ik even toelichten. De eerste was het kamperen op het strand van Sapi island(15 min. Met speedboot van Kota Kinabalu). Dit strand wordt overdag overladen door tientallen toeristen en bied de mogelijk tot kamperen op het strand. De laatste boot vertrekt om 17u terug naar het vaste land en wij waren de enige die bleven kamperen op het eiland. Zodra de toeristen weg waren kwamen de wilde dieren tot leven om de restjes die achter waren gebleven op het strand op te eten/drinken. Apen, Baardzwijn (leeft alleen op Borneo) en Varraan kwamen vanuit het kleine bos tevoorschijn.

Het andere was de activiteit van de laatste drie dagen. De afgelopen drie dagen(2 nachten) op een kamp geweest welke alleen per boot bereikbaar is.(www.uncletan.com). Hier gedurende de ochtend, namiddag en nacht verschillende boottochten en trekkings gedaan. Oeran utans in het wild gezien en heel veel andere apen en vogels. Heel vette ervaring.

Ook nog iets het vermelden waard. Natasja en ik waren in de bossen rondom een rehabilitatie centrum voor eenzame Oeran utans aan het hiken toen er op eens een op ons afkwam, hij pakte mijn beide polsen vast en wilde mij meenemen. Heel spannende, maar een ervaring om nooit te vergeten.

Morgen (31 mei) zullen we de boot naar Brunei nemen om hier onze laatste twee dagen van deze reis samen door te brengen :(. Natasja zal weer terugvliegen en ik zal mijn weg naar Ipoh en Georgetown vervolgen.

  • 30 Mei 2016 - 08:30

    Gerie:

    Hallo Peter en Natascha wat beleven jullie weer prachtige avonturen, ik ben pas bij je moeder geweest om te genieten van je foto,s. Thailand herkende ik veel, maar de andere landen lokken. Geniet nog, en fijn dat ik mee mag genieten. Gr Gerie

  • 30 Mei 2016 - 14:07

    INEKE VERLINDEN:

    Peter en Natasja,wat een avonturen beleefd dat is iets om inderdaad nooit meer te vergeten.Die aap zag bepaald wat in jou maar Natasja was haar voor .Voor Natas zit het er bijna alweer op.Maar jullie hebben samen genoten als enige op het strand slapen!!Peter nog fijne avonturen beleven wees voorzichtig en voor Natas goede reis terug xxxoma Ineke

  • 30 Mei 2016 - 17:52

    Vera:

    Jeetje Peet, wat een avonturen. Het verslag van 19/5 heb ik gemist, maar nu snel gelezen!
    Dapper om met z'n tweeën op een onbewoond eiland te slapen!!
    Geniet nog even van de dagen samen en daarna op naar het volgende avontuur! Ik volg je! Have fun!! Vera

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Actief sinds 04 Jan. 2016
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 6267

Voorgaande reizen:

12 Maart 2016 - 31 Juli 2016

reis van 4 a 5 maanden door zuid-oost Azie.

Landen bezocht: