Groeten uit Maleisië - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van Peter Schultz - WaarBenJij.nu Groeten uit Maleisië - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van Peter Schultz - WaarBenJij.nu

Groeten uit Maleisië

Door: Peter Schultz

Blijf op de hoogte en volg Peter

19 Mei 2016 | Maleisië, Tanah Rata

Alweer meer dan een week hier in Maleisië. In eerste 5 dagen snelle citytrips gedaan. De avond van aankomst en de volgende dag samen met Alex Maat (Mede-scout uit hoofddorp) doorgebracht in Kuala Lumpur, die zijn laatste avond/dag in Maleisië had. Vervolgens 1,5 dag naar Melaka, waar de invloeden van de Nederlandse en Britse koloniale tijd nog zichtbaar waren met heeren street, jonker street en een stadhuys (zelfde ontwerp als oude stadhuis van Hoorn). Vervolgens door gegaan naar Singapore om hier tussen alle wolkenkrabbers en grote shoppingmalls de stad te verkennen. Heel vet dat de haven hier gewoon midden in de stad ligt en je dus ook gewoon vanaf het strand en de stad de grote schepen ziet varen en laden/lossen.

Vervolgens terug naar Kuala Lumpur, om de volgende ochtend Natasja op te wachten op het vliegveld. Daarna 2 dagen lekker samen door Kuala Lumpur gezworven. In de avond naar een rooftopbar geweest met prachtig uitzicht op de Petronas towers en bijbehorende fonteinen.

Daarna door naar de Taman Negera (vertaald: Nationaal Bos) om de bossen te verkennen en een Canopy walk te doen, hoog door de boomtoppen.

Ik verkeerde de eerste dagen een beetje in shock toestand hier in Maleisië. Ik was 2 maanden in landen van primitieve winkeltjes, vrachtvervoer ging via scooters, grootste sector in het land was toeristen sector,… Nu in Maleisië is het weer totaal anders, iedereen rijdt auto, prijzen zijn weer iets hoger en geen tot bijna geen mensen die je naar hun winkel of reisbureau proberen mee te nemen.

Zondag verplaatsen we ons naar Maleisisch Borneo om hier de natuur rondom Kota Kinabalu en de jungle in te gaan.

• 20 Mei 2016 - 08:05

Gerie Mellema:

Leuk Peter je verhalen, ik begrijp dat je weer even moest landen na de prachtige avonturen die je in Thailand en Vietnam hebt mee gemaakt. Geniet samen met Natasja van je verdere reis. Her. Gerie

• 20 Mei 2016 - 08:05

Gerie Mellema: