Mijn avonturen in Indonesië - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Peter Schultz - WaarBenJij.nu Mijn avonturen in Indonesië - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Peter Schultz - WaarBenJij.nu

Mijn avonturen in Indonesië

Door: Peter Schultz

Blijf op de hoogte en volg Peter

05 Juli 2016 | Indonesië, Lovina

Alweer meer dan een week verder sinds laatste blog, al is het voor mijn gevoel een maand weer zoveel verschillende dingen beleefd.
Na mijn vorige blog afgereisd naar Pangandaran. Waar op Bali ongeveer 200 surfers tegelijk op een golf liggen te wachten, wachten er in Pangandaran maximaal 10 mensen te gelijk op een golf te wachten. Ideale omstandigheden om mijn golf surf skills te verbeteren.

Na ook gezwommen te hebben in de rivier in de Greenvalley doorgereisd naar Yogjakarta. Hier helaas een dag ziek op bed gelegen. Maar de overige dagen de stad bezichtigd( de markt en de paleizen van de sultan). Natuurlijk mag je de wereldberoemde Borobudur en Prambanan tempels niet overslaan.
Deze tour was trouwens de eerste van de drie die mijn dag/nacht ritme aardig op de proef stelde. Om 3 uur s nachts opgestaan om de zonsopkomst bij de Borobudur tempel te zien. De volgende dag in 13 uur per bus naar Bromo afgereisd om hier de vulkaan te gaan bezichtigen.

Wederom om 3 uur opgestaan om hier de zonsopkomst vanaf een uitzichtpunt om 2800 meter hoogte met een temperatuur van 4 graden celsius te bezichtigen. Dit uitzichtpunt had heel mooi uitzicht op de rokende krater van vulkaan Bromo, die ik beklommen heb na zonsopgang.
Hierna doorgereis naar de vulkaan Ijen om het blauwe vuur te zien, wat ontstaat door zwavelgas dat verbrand vanuit de krater. Vervolgens doorgereisd naar Lovina op Bali, wat ik de komende dagen verder ga ontdekken.

  • 05 Juli 2016 - 11:32

    Vera:

    Wat een leuk blog weer! Je ziet veel en maakt ook veel mee!
    Geniet nog de komende weken!! Ronald en Vera

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Actief sinds 04 Jan. 2016
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 6271

Voorgaande reizen:

12 Maart 2016 - 31 Juli 2016

reis van 4 a 5 maanden door zuid-oost Azie.

Landen bezocht: